Search

Tips for a Successful Internship


Tips for a Successful Internship

  1. Treat it Like a Real Job.

Do the work assigned to you to the best of your ability. Make sure to understand what’s required of you, and if not, ask questions.

Ensure all your work is of very good quality; focus, be organised and attentive to detail, and proofread all your written communication.

People make mistakes; so, if you happen to make one, be quick to handle it correctly and ask for help.

Dress appropriately, don’t be late, and call if you’re sick or late.

Work well with your co-workers and/or team, and learn from them.

  1. تعاملي مع برنامج التدريب على أنه وظيفة حقيقية.

قومي بكل العمل المطلوب منك لأفضل قدرتك. احرصي على فهم المطلوب منك بوضوح، وإن كان هناك شئ غير واضح أو غير مفهوم، اسألي.

تأكدي من جودة عملك؛ ركّزي، كوني منظمة ومهتمة بالتفاصيل، وراجعي أي تواصل مكتوب تقومي به للتأكد من عدم وجود أخطاء.

الجميع يخطئ؛ وفي حالة أنك قمت بعمل خطأ، كوني سريعة في التعامل مع هذا الخطأ واطلبي المساعدة.

ارتدي الملابس الملائمة لبيئة العمل، لا تتأخري عن مواعيد العمل، واتصلي بهم في حالة تأخرك أو غيابك.

اعملي بشكل جيد مع زملائك في العمل، وتعلمي منهم.


2) Network with your Co-Workers and Learn from Them.


Get to know your co-workers. Be polite, friendly, and professional. Ask them how they got into their current fields and why, what advice they can give you, what challenges they faced, ...etc.

Ask them about the work itself, and don’t be shy to ask for help in understanding your work. Learn from them how to accomplish certain work tasks, how to approach and solve problems, how to work with a team, ...etc.


2) تواصلي مع زملائك في العمل، وتعلمي منهم.


تعرّفي على زملائك في العمل. اسأليهم كيف بدأوا العمل في مجالاتهم الحالية ولماذا اختاروا هذه المجالات، ما هي النصائح التي يمكن أن يعطوها لكي، ما هي التحديات التي واجهوها، ...إلخ.

اسأليهم على العمل نفسه، واطلبي مساعدتهم في فهم العمل المطلوب منك. تعلمي منهم كيفية إتمام مهام العمل، كيفية مواجهة وحل المشكلات، كيفية العمل في فريق، ...إلخ.

3) Ask for Feedback.


Ask your mentor/supervisor for his or her feedback on your work and overall performance. Listen to their feedback regarding your points of strength and weakness, and work on your points of weakness to enhance and develop them.

Ask for a letter of recommendation to show future employers how well you did in this internship, and try to stay in contact so that they can be called upon as a reference in the future.


3) اطلبي رأي المشرف أو المدير في عملك.


اسألي المشرف عنك أو المدير عن رأيه في عملك، وأدائك بشكل عام. اسمعي لرأيهم بخصوص نقاط القوة والضعف لديك، واعملي على تطوير وتحسين نقاط الضعف هذه. اطلبي خطاب توصية لإظهار جودة عملك لمديرينك في المستقبل، وظلي على تواصل معهم لتتمكني من طلب التوصية منهم في أي وظيفة أخرى في المستقبل.

Written by Yasmine Mokhtar

3 views